Welcome!

*|*1*|*Contoh Karangan UPSR: Tinggal di Asrama Lebih Baik Daripada Tinggal di Rumah, by Kamalia a.k.a KID 1412
Contoh Karangan UPSR
Name:Selangor Kamalia a.k.a KID 1412
Title:Tinggal di Asrama Lebih Baik Daripada Tinggal di Rumah
2009-10-27 19:47
                    Pada zaman dahulu,kebanyakan sekolah berasrama penuh hampir padat kerana pelajar pada zaman itu juga berpusu-pusu mahu tinggal di asrama.Ramai yang tidak mengetahui tentang perkara ini,tetapi,dengan hanya belajar di sekolah yang berasrama,kita berpeluang untuk melanjutkan pelajaran ke luar negara dan juga dapat mengharumkan nama negara.Melakukan perkara tersebut pasti akan membuat seluruh keluarga kita bangga dengan pencapaian kita.

                 "Tengok tu !! Anak akula..ei..bagusnyer..beruntung aku dapat anak cam dier..nampaknyer tak sia-siala aku lahirkan dier..haha.."pasti Ibu kamu akan berkata sebegitu.Itu baru Mak,belum lagi reaksi ahli keluarga yang lain.Haha..jangan terkejut,nanti kena heart attack pulak.Baiklah kembali ke tajuk utama.Sebelum itu,tentang melanjutkan pelajaran ke overseas tu,bukan tipu,tapi,kenala berusaha dengan kuat.

                    Terdapat banyak faedah yang kita akan dapat jika tinggal di asrama.Contohnya adalah kita dapat elajar berdikari.Memang sudah ramai yang tahu berdikari,tetapi,berdikari yang ini lain sikit.Bukan beli kari,tapi,berdikari yang lagi susah punya!! Tinggal di asrama juga dapat meningkatkan lagi tahap disiplin kita kepada ketinggian yang lagi tinggi daripada ketinggian Menara Berkembar Petronas kat KL.Kita akan dihormati jika mempunyai tahap disiplin yang tinggi.

                     Takkanla sampai tua nak menyorok kat bawah ketiak Mak.Sedarla diri tu sikit.Umur kita semakin meningkat,bukan menurun.Kala ada yang menurun,itu kekuasaan Allah.Tinggal di asrama adalah untuk melatih kita hidup berjauhan daripada ibubapa kita.Kalau kita duduk jer kat rumah,macam mana kita nak jaga keluarga kita kalau tak tahu cara yang betul.Dahla sampai sini jer karangan buat kali ini.Karangan kali ini buat kite cam nak naik gila!!
 

Today's readers:
...
Total readers:
...
Today's XP:
...
Total XP:
...
Suhu :
...
Submit a comment:

Name