Welcome!

Contoh Karangan UPSR: Memupuk minat membaca, by S7001
Contoh Karangan UPSR
Name:Sarawak S7001
Title:Memupuk minat membaca
2017-01-07 21:04
     Pada masa ini isu usaha-usaha memupuk minat membaca kerap dipaparkan didada-dada akhbar. Isu ini kerap menjadi perbincangkan masyarakat. Persoalannya, apakah usaha-usaha mempupuk minat membaca dalam kalangan remaja. Banyak usaha-usaha memupuk minat membaca dalam kalangan remaja.  
 
     Pada hemat saya, usaha-usaha memupuk minat membaca dalam kalangan remaja ialah membawa anak-anak ke perpusatakaan. Sebagai contoh membaca buku dan meminjam buku di perpustakaan. Oleh itu itu, membawa anak-anak ke perpusatakaan merupakan usaha-usaha memupuk minat membaca dalam kalangan remaja.  
 
     Selain itu, usaha-usaha memupuk minat membaca dalam kalangan remaja ialah mengunjungi pameran buku. Hal ini demikian kerana apabila kami mengunjungi Pameran Buku yang banyak dan harga yang berpatutan yang murah. Sebagai contoh, di popular memberi discount 50% seperti buku majalah, buku cerita, buku rujukan dan sebagainya. Oleh itu, mengunjungi Pameran Buku merupakan usaha-usaha untuk memupuk minat membaca dalam kalangan remaja.  
 
     Di samping itu, usaha-usaha untuk memupuk minat membaca dalam kalangan remaja ialah menunjukkan teladan yang baik. Hal ini demikian kerana ibu bapa merupakan contoh yang baik kepada anak-anak. Sebagai contoh ibu bapa sentiasa membaca buku pada masa lapang. Oleh itu, menunjukkan teladan yang baik merupakan usaha-usaha memupuk minat membaca dalam kalangan remaja.  
 
     Kesimpulannya, amalan usaha-usaha memupuk minat membaca perlu dipupuk dalam kalangan masyarakat. Kempen amalan usaha-usaha mempupuk minat membaca dilakukan secara berterusan. Saya berharap agar amalan ini diteruskan oleh generasi muda. Tegasnya amalan usaha-usaha mempuuk minat membaca menjadi budaya hidup masyarakat Malaysia.
 

Kiona, (2017-05-07 08:19)
Do you have a spam issue on this blog; I also am a blogger, and I was curious about your situation; we have developed some nice practices and we are looking to trade strategies with other folks, why not shoot me an e-mail if insetetred. HeeHaa You website is good
 
Submit a comment:

Name