Welcome!

Name:Perak Puteri :3 Balqis
Title:Berkhelah Di Tepi Pantai
2015-05-27 15:01
         Minggu lepas,kami sekeluarga ke Pantai Teluk Cempedak di Kuantan,Pahang. Bapa membuat rancangan ke pantai,Jadi,kami sekeluarga sibuk mengemas pakaian,Ibu pula memasak nasi goreng untuk dibawa. Setelah selesai mengemas pakaian ,abang dan bapa pula memasukkan beg pakaian dan makanan yang sudah dimasak oleh Ibu. Kami bertolak pada pukul 12:00 tengah hari.

Kami sampai di Pahang pada pukul 3:30 petang. Kami ke hotel untuk masuk bilik. Kami berehat sebentar sebulum makan tengah hari. Setelah selesai berehat,bapa memanggil kami untuk makan tengah hari di warung yang terdekat dengan hotel.

Pada awal pagi , kami bersiap untuk ke pantai . Bapa memerhatikan ruang untuk meletakkan kereta.Ibu mengeluarkan makanan yang dibawa dari rumah. Tanpa membuang masa lagi, saya dan adik terjun ke laut untuk berenang. Ibu dan bapa saya mebentangkan tikar di atas pasir. Abang bermain bola sepak bersama bapa. Ibu menghidangkan makanan yang dibawa. kami sekeluarga bermain bola bersama - sama. Saya dan adik pula,membina istana pasir di tepi pantai.

Ibu pula memanggil kami untuk menikmati makanan yang dibawa oleh ibu. kami menikmati hidangan. setelah selesai , kami mengemas beg makanan dan membuang sampah ke dalam tong sampah. kami pulang ke hotel untuk berehat. Pada malam itu , kami ke warung makan untuk makan malam.

Pada awal pagi, kami bersarapan di warung .Setelah selesai , kami mengemas beg pakaian untuk pulang ke rumah. Perjalanan kami megambil masa kira - kira 4 jam.

Setelah sampai, di rumah kami amat penat dan lemah . Tetapi, kami amat gembira kerana dapat peluang untuk bercuti di tepi pantai . Kami berasa amat gembira.