Welcome!

Contoh Karangan UPSR: Laporan Lawatan Ke Pulau Pinang, by YOGAANJINEYAN RAMALINGAM
Contoh Karangan UPSR
Name:Selangor YOGAANJINEYAN RAMALINGAM
Title:Laporan Lawatan Ke Pulau Pinang
2015-05-08 01:32
Laporan Lawatan Ke Pulau Pinang

Pada    12    Julai    2014 Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil Vageesar mengadakan lawatan ke negeri Pulau Pinang. Lawatan ini dianjurkan oleh Kelab Kebudayaan. Seramai 40 orang murid dan 7 orang guru menyertai lawatan ini.
                 Tujuan lawatan ini diadakan menambahkan ilmu pengetahuan    dan mengeratkan hubungan silaturahim di antara murid-murid. Kami berkumpul di padang sekolah pada pukul 7.30 pagi. Guru Besar member taklimat dan penerangan harus ikuti peraturan lawatan ini. Kami    bertolak dari sekolah pada pukul tepat 8.00 pagi. Dalam perjalanan kami melihat pemandangan dan menghirup udar-segar.
                 Kami menuju ke jambatan Pulau Pinang pada pukul 11.30 pagi. Jambatan itu sangat besar. Jambatan itu mencuit hati kami. Jambatan    Pulau Pinang itu diperbuat daripada besi, konkrit dan sebagainya. Destinasi pertama kami menuju ke kuil ular di Pulau Pinang. Di situ, kami meihat pelbagai jenis ular. Kemudian kami menuju ke Restoran Nasi Kandar di Pulau Pinang pada pukul 1.00 tengah hari. Di situ, kami makan pelbagai jenis nasi kandar. Tepat pada pukul 2.00 tengah hari, kami menuju ke Pagoda. Disitu, kami melihat patung budha yang sangat besar. Budha itu manarik hati kami.
                 Seterusnya, kami pergi ke Pantai Batu Feringgi. Disitu, kami melihat pelbagai jenis sampan di pantai. Selain itu, kami bermandi-manda di pantai Batu Feringgi. Tepat pada pukul 4.00 petang, kami menukar baju.
                        Natijahnya, kami membeli belah cenderahati untuk ibu bapa dan kawan kawanya. Kemudian, kami bertolak dari Pulau Pinang pada pukul 4.30 petang. Kami sampai ke sekolah pada pukul tepat    8.50 malam. Semua ibu bapa menuggu nunggu di sekolah. Kami tidak dapat melupakan lawatan ini.

Laporan disediakan oleh,                                         21 Julai 2014
R.Yogaanjineyan
(YOGAANJINEYAN    A/L RAMALINGAM )
Setiausaha    Kelab    Kebudayaan
SJKT Vageesar

, (2019-02-10 02:28)
boleh tulis lagi isi yang lain,pinang ada banyak tempat yang menarik lagi。