Welcome!

Contoh Karangan UPSR: pengalaman bercuti dengan keluarga di teluk sengat, by mohd nafhan bin abu bakar
Contoh Karangan UPSR
Name:Johor mohd nafhan bin abu bakar
Title:pengalaman bercuti dengan keluarga di teluk sengat
2014-09-04 21:06
pada hari sabtu yang lepas aku sekeluarga telah pergi bercuti di Teluk Sengat.kami sekeluarga telah bersiap pada malam sebelum cuti barangan yang disediakan telah disiapkan oleh ibu .Pada keesokan harinya kami sekeluarga telah memulakan perjalanan pada pukul 8.00 a.m.Sewaktu di sana pemandangan sungguh cantik dengan keadaan pantai yang bersih berwarna yang menarik and dapat menghirup udara segar.Cahaya matahari terpancar menunjukan hari yang sesuai untuk bermandi-manda ibu sebuk mempersiapkan tempat untuk berkelah.aku pun menolong mengagkat barang-barang perkelahan yang telah disiapkan oleh ibu.Aku meminta izin kepada ibuku untuk bermain di pantai tersebut.Di sana aku telah berjumpa dengan rakan-rakan baru dan mereka sangat baik terhadap ku.
         Aku telah panggil untuk makan tengah hari setelah siap makan tengah hari pada pukul 12.34 a.m.kami berkemas untuk balik ke hotel yang telah ayahku tempah disana terdapat dua katil yang selesa.sebelum waktu petang kami sekeluarga telah    pergi keluar hotel untuk melihat sekitar kawasan itu kami dapat melihat matahari terbenam yang sungguh indah dapat rasa keseronokan yang tak dapat ku lupakan sepanjang hayatku .Kami sekeluarga telah pulang ketika itu keadan langit kelihatan gelap menandankan sudah waktu magrib kami telah menunaikan solat didalam hotel yang telah disediakan oleh pihak hotel tersebut.setelah selesai solat kami pergi makan di tempat hotel tersebut banyak makanan tersedia semua makanan itu adalah percuma kepada semuar yang ada hotel tersebut.
            Pada esok harinya kami sekeluarga telah pulang ke rumah pada pukul 9.00 a.m.aku berasa gembira dapat pengalaman seronok pada hari cuti tahun ini aku berharap dapat pergi ketempat yang seronok seperti ini lagi.