Welcome!

Contoh Karangan UPSR: Laporan Lawatan Ke Pulau Langkawi, by Darshana a/p Peralakan
Contoh Karangan UPSR
Name:Kuala Lumpur Darshana a/p Peralakan
Title:Laporan Lawatan Ke Pulau Langkawi
2012-09-15 02:50
Laporan Lawatan Ke Pulau Langkawi

Pada 13 september 2012,Persatuan Sains Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil Taman Melawati telah mengadakan lawatan sambil belajar ke Pulau Langkawi.Lawatan ini berlangsung selama 4 hari 3 malam.Lawatan ini    disetai seramai 35 orang murid dan 5 orang guru.

Rombongan telah tiba di jeti kuala kedah pada jam 9 pagi.Kami menaiki feri ke destinasi.Kami sampai di hotel Hilton tepat jam 12 setengah hari.Pihak hotel telah menyediakan jamuan tengah hari.

Pada hari kedua,kami telah menaiki bas persiaran melawat tempat-tempat menarik dan bersejarah.Tempat tersebut ialah Makam Mahsuri,Beras Terpakar,Telaga Tujuh,Akuriam,Tasik Dayang Bunting,Taamaan Buaya dan Pantai Cennang.Pada lewat petang kami pulang ke hotel.

Pada sebelaH malamnya,kami memikmati makanan laut secara buffet.Pelbagai jenis makanan laut seperti udang,sotong,ikan yang disediakan oleh pihak hotel.

Lawatan hari ketiga lebih menarik lagi.Kami berpeluang menaiki kereta kabel ke puncak gunung.Pemandangannya cukup menarik.Seterusnya kami dapat menyelam untuk menikmati krindahan kehidupan di dasar laut.Pengalaman ini sangat berharga dan akan dijadikan kenangan di hidup kami.

Pada hari terakhir,kami pergi membeli-belah dikedai bebas cukai.Sebelum bertolak pulang,kami telah bergambar kenangan di Dataran Helang.Kami tiba ke sekolah dengan penuh gembira.

Laporan disediakan oleh,             18SEPTEMBER 2012

DARSHANA
----------------------------
(DARSHANA A/P PERALAKAN)
SETIAUSAHA PERSATUAN SAINS

Vanessa , (2017-01-22 22:15)
helpful essay but many spelling errors

Rafael, (2017-01-20 16:14)
Very good laporan Darshana

tak bagus. cannot copy in microsoft word, (2016-08-10 00:34)

Nabilah.com, (2016-07-31 22:27)
Saya mahu mengulang kaji pelajaran dengan karangan ini..Karangan ini sangat berguna..