Welcome!

Contoh Karangan UPSR: Bercuti di Pulau Langkawi, by Muhammad Faris Bin Mohd Fadzil
Contoh Karangan UPSR
Name:Kedah Muhammad Faris Bin Mohd Fadzil
Title:Bercuti di Pulau Langkawi
2012-02-17 22:10
         Pada cuti sekolah yang lalu,ayah membawa kami bercuti ke Pulau Langkawi.Kami bertolak dari rumah ke Kuala Perlis pada pukul 6:30pagi.Kami tiba di jeti pada pukul 9:30pagi.
         Setelah beberapa minit,feri pun tiba.Saya begitu teruja kerana saya tidak pernah menaiki feri.Kami tiba Pulau Langkawi pada pukul 11pagi.
         Tiba sahaja disana,kami pergi ke kereta yang telah disewa oleh ayah saya.Kami teruskan perjalanan kami ke Hotel Mutiara.Kami tinggal disana selama 2hari.
         Selepas kami mengemaskan barang kami.Kami pergi ke Under Water World.Disana kami dapat melihat penguin dan sebagainya.Kami berada disana selama 2jam.
         Selepas itu,kami pulang ke hotel untuk berehat.Pada pukul 5petang ayah mengajak kami untuk mandi pantai di Pantai Cenang.
         Setelah selesai mandi kami pergi kesebuah restoran yang berdekatan.Di restoran itu terdapat pelbagai makanan laut.
         Pada Hari terakhir disana,kami pergi ke Makam Mahsuri.Disitu kami dapat mengetahui sejarah silam Pulau Lagenda ini.
         Semasa didalam perjalanan pulang kami singgah ke kedai cenderahi yang berdekatan dengan jeti.Kami telah membeli beberapa cenderahati yang terdapat disana.saya juga telah membeli beberapa cenderahati untuk sahabat karib saya.
         Kami tiba di rumah pada pukul 11.30malam.Pengalaman yang indah ini tidak dapat saya lupakan.Saya berharap akan ke sana lagi.

, (2017-02-09 23:40)
Ye

nani , (2017-01-24 00:44)
okey lah

anjeng, (2016-10-17 02:40)
x gune

chinyixin , (2016-08-08 14:19)
saya pun menyukainya

no name, (2016-06-13 01:08)
Bagus,tetapi semak semula......salam Ramadan,KOSONG-KOSONG.

, (2016-05-17 00:59)
Vagus Dan rajin tetapi kesalahan banyak