Welcome!

Contoh Karangan UPSR: catatan lawatan ke tempat bersejarah, by shahida
Contoh Karangan UPSR
Name:Terengganu shahida
Title:catatan lawatan ke tempat bersejarah
2011-08-17 11:11
.Kamu telah mengikuti satu    program yang dianjurkan oleh
Persatuan Kajian Tempatan (PKT) sekolah kamu ke tempat - tempat bersejarah . Tulis catatan tentang lawatan tersebut.

Jam 1:00 petang:Pergi ke sekolah untuk mendengar taklimat dari guru.
Jam 1:30 petang:Taklimat dari guru yang mengikuti rombongan ke Batu Caves , Kuala Selangor.
Jam 2:00 petang:Bertolak dari sekolah menaiki bas.
Jam 3:00 petang:Berhenti untuk berehat,solat dan makan tengahari.
Kira-kira jam 5:43 petang:Sampai dilokasi yang dituju dan solat Asar di masjid berdekatan .
Jam 6:15 petang:Menaiki tangga yang merangkumi sebanyak 272 anak tangga untuk sampai ke Gua terbesar di Batu Caves    iaitu    Gua Kuil yang mencapai ketinggian 100m dan bercirikan kuil Hindu yang    dihiasi    dengan bunga-bungaan.
Jam 6:35 petang:Melawat Gua Gelap di mana anda dapat menyaksikan pembetukan batu-batu dan penemuan beberapa spesis haiwan yang tidak ditemui di tempat lain . Stalaktik dari siling gua dan stalakmit dari lantai gua terbentuk seakan-akan langsir kepada gua.
Jam 6:52 petang:Satu lagi    gua utama ialah Galeri Seni yang terletak di bawah anak tangga gua . Tugu dan lukisan dinding mengenai mitologi dan dewa agama Hindu dipaparkan di sini . Perjalanan ke pintu masuk galeri ini haruslah melalui tasik dan kolam yang dipenuhi dengan ikan dan berbagai warna.
Jam 7:15 malam:Solat Maghrib di masjid berdekatan.
Jam 7:30 malam:Makan malam
Jam 8:04 malam:Menuju ke tempat penginapan.
Keesokan harinya
Jam 8:36 pagi:Bertolak dari tempat penginapan.
Jam 12:46 tengahari:Tiba di sekolah dengan selamat.
Jam 12:50 tengahari:Semua murid yang menyertai rombongan pulang ke rumah.