Welcome!

Name:Pulau Pinang Aiman Faris B Nazri
Title:Bercuti di pulau pinang
2011-05-19 23:28
        Pada cuti sekolah yang lalu,saya dan sekeluarga bercadang untuk pergi ke Pulau Pinang.Sebelum saya bertolak,ibu saya sedang menyediakan makanan agar dapat makan di sana.Ayah pula mengemas kereta agar selesa memandu ke destinasi.

Kami bertolak pada pukul 8.00pagi.Semasa kami sedang menaiki kereta ayah,kami melihat satu kemalangan.Ianya kereta Vios dan lori .Saya menasihati ayah agar memandu perlahan supaya tidak berlaku kemalangan.Kami sampai ke destinasi pada pukul 1.00 petang.

Kami berada di hotel Swiss Penang.kami duduk di situ pada pukul 2 hari 1malam.Kami mengangkat barang masuk ke dalam hotel yang kami tempah untuk menatap di situ.

Pada keesokan hari,Kami sekeluarga pergi ke Batu Feringgi.Kami sempat pergi memancing di sana.Yang paling gembiranya,aku mendapat ikan termenung yamg beratnya 18 kg .Setelah kami habis memancing,kami sempat membeli cenderahati untuk membuat kenangan.

Kami singgah di kedai makanan yang digelar sebagai Makanan Penang.Saya dan keluarga memesan laksa penang.Kami merasa laksa penang lalu ayah berkata[Emmmm,Sedapnya].Kami pulang ke hotel untuk mengemas barang untuk pulang ke rumah.

Destinasi tersebut tidak boleh saya lupakan sehingga ke hari ini.Kalau boleh,Saya mahu pergi sekali lagi pada cuti sekolah yang akan datang.