Welcome!

Contoh Karangan UPSR: Laporan Lawatan Sambil Belajar Persatuan Sejarah ke Melaka, by Anushyaa Dewi
Contoh Karangan UPSR
Peminta:Anushyaa Dewi
Title:Laporan Lawatan Sambil Belajar Persatuan Sejarah ke Melaka
2011-04-12 02:01
     Laporan Lawatan Sambil Belajar Persatuan Sejarah Ke Melaka.

Pada hari Sabtu,25 Mei 2007,seramai empat puluh orang ahli Persatuan Sejarah Sekolah Menengah Kebangsaan Convent Jalan Peel Kuala Lumpur telah mengadakan lawatan sambil belajar ke Melaka,Bandar Bersejarah.Aktiviti ini telah dirancangoleh Ahli Jawatankuasa Persatuan.Kami bertolak dengan bas dari sekolah pada jam 8.00 pagi.

Kami tiba di Kota Melaka pada jam 4.00 petang.Guru pengiring mengarahkan kami menguruskan diri masing-masing selepas perjalanan jauh yang meletihkan.Kami telah menginap di Hotel City dan makan mala.

Pada hari Ahad jam 8.30 pagi setelah sarapan,tempat pertama yang kami melawati ialah Muzium Negeri Melaka.Banyak barang-barang purba dan barang-barang tradisional telah menarik minat kami.Kemudian,kami melawat Kota A Farmosa dan Bukit St.Paul yang merupakan tempat tinggalan Portugis dan Belanda.Kami makan tengah hari.

Pada jam 2.30 petang,kami melawat Perigi Hang Li Po,Makam Hang Jebat dan Makam Tun Teja.Kemudian,kami pergi Perkampungan Portugis untuk menyasikan kebudayaan masyarakat Portugis yang kekal diamalkan di Malaysia.

Kami pulang ke tempat penginapan pada pukul 5.30 petang. Esoknya kami bertolak pulang ke Kota Bahru pada hari Sabtu jam 9.00 pagi dan sampai di sekolah pada jam 5.00 petang.

Dilaporkan oleh,                                             29 Mei 2007

(ANUSHYAA DEWI a/p PANNEER SELVAM)
Setiausaha persatuan Sejarah
Submit an essay

Nama
Title
Type
Choose a colour
Johor Kedah Kelantan Melaka N.Sembilan Pahang Perak Perlis
Penang Sabah Sarawak Selangor Terengganu K.L. Labuan Putrajaya Singapore
China Hong Kong Taiwan Macau Japan Australia New Zealand U.K. U.S.A.